فرهنگی

آغاز آموزش حفاظت از آب از کلاس درس/ کلاس‌اولی‌های همدانی پیام‌آور صرفه‌جویی شدند

همزمان با هفدهمین «جشن فراگیری نخستین واژه آب»، زنگ آب صبح سه‌شنبه ۲ دی‌ماه به دست دانش‌آموزان کلاس اول دبستان در همدان نواخته شد؛ آیینی نمادین که با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف بهینه و حفاظت از منابع آبی در میان نسل آینده برگزار شد.

به گزارش دید روز، همزمان با هفدهمین «جشن فراگیری نخستین واژه آب»، زنگ آب صبح سه‌شنبه ۲ دی‌ماه به دست دانش‌آموزان کلاس اول دبستان در همدان نواخته شد؛ آیینی نمادین که با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف بهینه و حفاظت از منابع آبی در میان نسل آینده برگزار شد.

این برنامه فرهنگی ـ آموزشی با محوریت آشنایی کودکان با اهمیت آب و نقش آن در زندگی روزمره، فرصتی فراهم کرد تا دانش‌آموزان پایه اول، به‌عنوان اصلی‌ترین مخاطبان، به‌صورت عملی در پیام حفاظت از این منبع حیاتی مشارکت داشته باشند.

برگزاری چنین رویدادهایی در سنین پایه، تأثیر ماندگاری در شکل‌گیری نگرش کودکان نسبت به منابع طبیعی دارد؛ چراکه آموزش مدیریت مصرف آب در سال‌های نخست تحصیل، یکی از مؤثرترین راهکارهای بلندمدت برای مواجهه با چالش کم‌آبی و تغییر الگوی مصرف در جامعه به شمار می‌رود.

کودکانی که از ابتدای مسیر آموزش با مفاهیمی همچون صرفه‌جویی، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و صیانت از محیط‌زیست آشنا می‌شوند، در آینده به شهروندانی آگاه و همراه در مسیر مدیریت پایدار منابع تبدیل خواهند شد.

نواختن زنگ آب در همدان، فراتر از یک مراسم نمادین بود؛ این رویداد سرآغاز حرکتی فرهنگی از دل کلاس‌های درس است که با همراهی خانواده‌ها و جامعه، می‌تواند به اصلاح رفتارهای مصرفی و حفاظت از منابع ارزشمند آبی برای نسل‌های آینده منجر شود. این‌بار، پیام پاسداری از آب نه از پشت تریبون‌ها، بلکه از زبان و دستان کوچک کلاس‌اولی‌ها به گوش جامعه رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا